Kristendommen under lupen-hovedok

kr 169,00

Bokklubbpris kr 152,00

Denne boka er grunnboka i et studieopplegg kalt Kristendommen under lupen. Med utgangspunkt i Markusevangeliet tar forfatterne leseren med på en undersøkelse for å finne ut om det er  hold i det Bibelen sier. 

Hvor mange bøker er det som hevder at de har hemmeligheten til evig liv, inneholder utrolig presise profetier og hevder å kunne vise oss hvordan vi kan bli frikjent selv om alle vet at vi er skyldige? Bibelen gjør alt dette. Drøyt? Det kan da se slik ut. Provoserende? Ikke så rent lite. Sant? Det kommer an på hvem du spør.

Men selv om det bare skulle være det minste snev av en sjanse for at disse påstandene er sanne, så fortjener Bibelen vår oppmerksomhet. For ville det ikke være utrolig uklokt å overse den  dersom det skulle vise seg at Bibelen faktisk var Guds ord?

Noel Coward fikk en gang spørsmålet: «Hva synes du om Gud?» Han svarte: «Vi er aldri blitt skikkelig presentert for hverandre.» Men det er akkurat det Markus vil gjøre for oss. Og han vil at vi skal oppdage Jesus som en person med guddommelig autoritet: Guds Sønn. Eller sagt på en annen måte: Gud i menneskelig skikkelse.

Her er noen anbefalinger av boka:

«Kristendommen under lupen er den beste innføringen jeg vet om for den som vil bli kjent med Jesus Kristus. Den er klar, direkte og svært underholdende.» Pat Lam

«Det er dette jeg virkelig liker ved denne boken: Den er ærlig og legger ikke skjul på noe. Den legger ikke fingrene imellom, og den sier det slik det er. Og den fokuserer på det sanne bildet av Jesus som kommer til syne i Markus­evangeliet.» Dr. John Stott

«Alle leter etter sannhet. Denne boken er lett å lese og lett å forstå. Den driver ikke med snikksnakk. Jeg har lest den tre ganger!» Inga Tuigamala

Kristendommen under lupen-hovedok

  • Varenummer: 3393
  • ISBN: 9788270073191
  • Forfatter: Tice, Rico
  • Oversetter: Egil Fredheim
  • Sideantall: 147
  • Innbinding: Cooper, Barry
  • Språk: Bokmål
  • Utgivelsesår: 2009
  • Produsent: Norsk Bokforlag
  • Antall på lager: 25+ (Sist sjekket 27.04.2024 kl 03:45)

Del dette produktet på Facebook: