Når sitroner blir søte

Om å finne Guds plan for mitt liv

kr 199,00

Bokklubbpris kr 179,00

Gud er på leting etter barna sine. Han kaller på dem når de er lydhøre.
Etter å ha graduert fra de kristne skolene Kingsway College og Andrews University var Sylvia glad for å komme ut av den kristne «boblen». Hun la alt det bak seg. Hun kom seg opp og frem i verden. Ikke bare var hun visedirektør for francisedelen av selskapet Ripley’s Believe It or Not!, men hun var lykkelig gift med sin drømmemann. De hadde et stort, lekkert hus. De levde «det gode livet», eller det var i hvert fall det hun trodde. Hun tjente godt, hadde dyre smykker, og jobben tok henne over hele verden for å møte rike og berømte mennesker. Hva mer kunne hun ønske seg?
Mye mer. Mer fred. Mer kjærlighet. Mer håp, og ja, mer tro. «Gud, jeg føler meg elendig! Kan du vise meg hvordan jeg kan gjøre de endringer i livet som jeg trenger å gjøre? Det må være en bedre vei, Herre! … Gud, dersom du virkelig er der oppe, så hjelp meg!» ropte Sylvia til Gud en dag hun følte han var langt borte. Men det var han ikke. Det er han aldri. «For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp.» (Jeremia 29,11)

Når sitroner blir søte er historien om en kvinnes reise vekk fra Gud. Det er også historien om hvordan Gud tålmodig kalte henne tilbake over en periode på flere år. Men det er mer enn bare en historie. Det er en optimistisk motivasjonsbok for åndelig vekst.
Har livet ditt blitt surt? Kan Gud ta sitronene i dine opplevelser og gjøre noe godt ut av det? Han kan lage limonade! Akkurat som han hadde planer for Sylvia, har han planer spesielt for deg – planer om å gi deg en fremtid og et håp om evig liv med ham.
Akkurat Sylvias historie er om hennes reise vekk fra, og tilbake til Adventistkirken. Men det er ikke det vesentlige. Du har kanskje en annen bakgrunn og en annen reise, men du kan uansett identifisere deg med selve erfaringen til Sylvia, og lære av det hun opplevde. Gud kaller deg også, og dine sitroner kan også bli søte.

Når sitroner blir søte

  • Varenummer: 3514
  • ISBN: 9788270075010
  • Forfatter: Matiko, Sylvia og Moore, Pat
  • Oversetter: Munkelien, Hanne
  • Sideantall: 124
  • Innbinding: Heftet
  • Språk: Bokmål
  • Utgivelsesår: 2021
  • Produsent: Norsk Bokforlag
  • Antall på lager: 25+ (Sist sjekket 20.04.2024 kl 15:45)

Om forfatteren:

SYLVIA MATIKO er en inspirerende foredragsholder, som holder foredrag både profesjonelt og for å hjelpe andre. Hun snakker blant annet om tjenende lederskap og om temaer som er spesielt aktuelle for kvinner. Hun var medlem av kjernegruppen som plantet en ny menighet i Franklin i Tennessee, og er engasjert som kirkevert og i bibelgrupper i menigheten. Sylvia elsker å utfordre folk til å bli det Gud kaller dem til å være, og det å oppmuntre andre gir henne stor glede.
PAT MOORE er en selvstendig skribent og deler sin innsikt og sine erfaringer gjennom det hun skriver. Hun elsker å lese, hekle, strikke og reise. Pats artikler har vært trykket i en rekke magasiner og blader.

Del dette produktet på Facebook: